ver het gebruik van Sociale Media is het laatste woord nog niet gezegd. Oude of nieuwe marketing? Wat ons betreft kan het allebei en werkt het beide voortreffelijk. Zelfs de kosten zullen elkaar niet eens zo heel veel ontlopen. Voorwaarde om succesvol te werken is een goed beleid opzetten en dit consequent uitvoeren. Er zijn ondernemers die aan iets beginnen om er halverwege weer mee te stoppen. Het is waar: ‘Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.’

Maar niet alle spreekwoorden moeten als de ultieme waarheid worden beschouwd. Gezond verstand gebruiken kan geen kwaad. Voor alles moet er binnen de organisatie één lijn getrokken worden. Gaan we vol voor sociale media, houden we het bij de oude of maken we een slimme combinatie? In alle gevallen zijn de zakelijke doelstellingen het uitgangspunt. Daarna is de boodschap van belang en blijven het monitoren van het proces en het krijgen van antwoorden (resultaten) verplichte acties. Ook de persoon die het plan initieert en begeleidt, is van belang om succesvol te opereren. Een andere vraag is of er voldoende kennis voor handen is. Iemand die iedere dag twittert en naar de Facebookpagina kijkt, is niet altijd de ‘specialist’ op dit gebied. Een Social Media plan uitvoeren en daar succesvol bij zijn, vergt heel wat uurtjes om het goed te doen.

Te vaak maken wij mee, dat ‘specialisten’ meer met hun eigen reputatie bezig zijn dan met het belang van het betreffende bedrijf. Dit kan tot rampzalige gevolgen leiden. Kortom, voor ieder bedrijf is Sociale Media bruikbaar en valt niet meer te negeren. Gebruik het verstandig, dan leidt het tot iets goeds.

Fontijn & Partners kan u bij de ontwikkeling van uw plannen helpen. Wij weten waarover we het hebben!

Tip
(Nog) niet toe aan sociale media? Leg toch  alvast uw accountnaam vast in Facebook, Twitter, LinkedIn, Google + en Hyves, zodat anderen er niet mee vandoor gaan!