Over oude en nieuwe media hebben we het nu even niet. Feit is dat advertenties nog steeds klanten trekken. Er zijn nog veel ondernemers die er bij zweren en daardoor uitstekende bezettingen hebben. Met onze stichting RAP (Recreatie Advertentie Pool) bemiddelen we daarbij nog steeds. Voor heel wat recreatieondernemers hebben we onlangs de jaarplanning weer doorgenomen en vastgesteld. Niet iedereen maakt zo’n planning. Ook losse opdrachten zijn van harte welkom. Wel is het nodig dat u RAP lid bent om de laagste prijs aangeboden te krijgen. Sjan Fontijn bewijst al jaren de mediamarkt van haver tot gort te kennen en adviseert elk individueel bedrijf optimaal.

Nu we allemaal op de centen moeten letten, komt een bedrijfsreportage die breed ingezet kan worden niet voor op het verlanglijstje van ondernemers. Fontijn & Partners ontdekte dat dit wellicht een misvatting is. In combinatie met vertoning op RTV Drenthe, maar ook bruikbaar op uw internetsite en te gebruiken bij een bedrijfspresentatie, valt die prijs heel erg mee. Wij zien uitgebreide mogelijkheden in de recreatiesector, voor feestzalen, agrarische bedrijven (loonwerkers) en nog veel meer. Wanneer uw klanten in Drenthe zitten, dan is RTV Drenthe een ideale partner. Deze omroep is erg populair en de kijkdichtheid is groter dan u denkt.

Iedereen die aan een (nieuwe) website begint, maakt de keus of met een eigen CMS te beginnen of met een standaard (open-source) systeem. Zelfs een derde variant is mogelijk, de eigen CMS van een leverancier. Om de voor- en nadelen af te wegen maakt dat niet uit. We vergelijken hier de twee systemen, te weten de eigen CMS en de open-source systemen zoals Joomla waar Fontijn & Partners mee werken.

Er zijn nog vele onwetenden in de digitale wildernis. Met een goede gids leert iedereen echter steeds beter de weg. Google Adwords is een modern instrument, dat menig ondernemer extra omzet kan bezorgen. Alleen moet je dan wel een beetje ingevoerd zijn, anders kost het te veel en levert het onvoldoende rendement. Als download, sturen wij een Google Adwords navigatiesysteem mee. Een A-viertje waarmee u al snel een heel eind komt. Uitbesteden is ook een optie, Fontijn BV vindt de weg inmiddels zonder hulpmiddelen, maar met gezond verstand.Lees meer...

Er schijnen nog bedrijven te bestaan, die geen eigen website hebben. Haast onvoorstelbaar en een beetje vreemd. Het aantal websites dat via de mobiele telefoon kan worden bekeken groeit hard. Als ontwikkelaar van websites willen we het belang daarvan onder uw aandacht brengen. Deze ‘draagbare’ websites ondersteunen het behalen van uw doelstellingen in hoge mate. Waarom dit zo is, leggen we hierna aan u uit.

Er zijn vast neerlandici, die ons nu op de vingers willen tikken om de geweldige taalfout die wij hierboven maken. Doet u dat maar niet, want wij weten dat natuurlijk ook wel. Inge de Bruin was stagiaire bij Fontijn & Partners. Ze studeert multimedia. Met zo’n studierichting kan het wel eens voorkomen, dat de opdrachten die je krijgt niet alledaags zijn. Dit overkwam ook Inge. Onze klant Refona, uit Westerbork, verkoopt mijten. Erger nog, het zijn roofmijten die ingezet worden om de bloedmijten bij onder andere vogels en reptielen te bestrijden. De verkoop verloopt succesvol. Alleen bedacht eigenaar John Evers van Refona, dat er nog wel een schepje bovenop kon.

Af en toe waarschuwen we maar weer eens. Websites bouwen is een vak waar vakmensen voor worden opgeleid. Het neefje dat zo handig is of de buurjongen die het wel even doet, kunnen wel eens dure krachten blijken. Dit kan wel wanneer een vereniging of hobbymatig iets met de hele wereld wilt delen. Jammer dan dat het niet mooi is en regelmatig hapert, terwijl er ook nauwelijks bezoekers op komen. Zakenmensen en instellingen komen daar echter niet mee weg.

Het overkomt iedereen wel eens, vooral degene die graag voorop lopen. Ben je ergens de eerste mee, blijkt later dat er al heel snel een verbeterde versie is. Meestal is dat niet onoverkomelijk, want door snel ergens mee te beginnen bouw je in een vroeg stadium veel kennis op. Vaak heb je daar later wel degelijk iets aan. Wanneer het om websites bouwen ging, was Fontijn & Partners niet één van de pioniers. Met Joomla werkten we echter als één der eersten. Direct ook heel fanatiek, geen HTLM en Flash, daar deden we niet aan, maar dat inzicht is ook al weer gewijzigd. Anders dan veel collega’s vinden wij dat er niet alléén met Flash iets moois gemaakt kan worden, wel met behulp van Flash.

Nieuwe ontwikkelingen volgen we op de voet. Zijn ze interessant, dan delen we ze graag met onze relaties. Zo kwamen we onlangs PocketDeals tegen. Deze dienst biedt bedrijven de mogelijkheid om potentiële klanten, die zich al in hun omgeving bevinden, naar zich toe te lokken. Gebruikers kunnen een app gratis downloaden op hun mobiel. Bij het openen van deze app komt er een lijst met aantrekkelijke aanbiedingen te voorschijn op basis van hun huidige GPS locatie. Sluit uw bedrijf aan bij PocketDeal en voeg een korting (actie) toe. Daarmee trekt u weer een heel nieuw klantenpotentieel.

Het seizoen 2011 zit er bijna op. We kunnen terugkijken op een zeer matige zomer en mogelijk was dit te merken in uw bezetting.
Misschien is het dan nu tijd om uw belangrijkste promotiemiddel, de website, eens te laten doorlichten. Voldoet deze nog wel aan de moderne eisen om beter gevonden te worden? Kunt u bijvoorbeeld zelf à la minute acties en lastminutes op uw website plaatsen buiten uw websitebouwer om?

Onze nieuwsbrief is in een nieuw jasje gestoken. Dat werd hoog tijd, want omdat ‘grafische vormgeving’ één van onze belangrijkste werkzaamheden is, moest het er nodig eens van komen. ‘Een goed verzorgde presentatie zorgt al snel voor meer aandacht’, is een stelling die we volkomen onderschrijven. Sterker wij wijzen er regelmatig op, wanneer wij vinden dat daar niet helemaal aan wordt voldaan. Of het nu klanten zijn of leveranciers, het maakt ons niets uit. Wanneer je dan zelf het goede voorbeeld niet geeft, heeft zo’n opmerking natuurlijk geen enkel effect.

Een eenvoudig ‘kiekje’ voldoet prima in een folder of brochure. Op websites kan het kijken naar een plaatje een echte belevenis worden. Wellicht keek u al jaloers bij een collega op de site en had u al bijna de telefoon gepakt, om te vragen wie deze panoramafoto van 360*180graden  fotografeerde.

este Relatie,

Graag wijs ik u erop dat sinds het begin van de week phishing mails worden ontvangen op de beheer emailadressen van uw Adwords Account.

De onderwerpen zijn:

  • Submit your payment information, Google Adwords Alert
  • Verify the status of your AdWords Account

Er wordt via een mail template die van Google afkomstig lijkt, gevraagd om de creditcard gegevens in het AdWords account. De geadresseerde wordt gevraagd om op een link (bijvoorbeeld Google-d.com i.p.v. Google.com) te klikken, waarna deze terechtkomt op een site welke gelijkenis vertoont met die van Google. Vervolgens wordt gevraagd om de klantgegevens (gebruikersnaam/wachtwoord) in te voeren.

Al zo’n jaar of tien produceren we de ‘Drents Friese Wold’ gids in opdracht van de Recreatieondernemers in en rond het Drents Friese Wold. Maar niet alleen de leden van deze vereniging doen hieraan mee, ook anderen dragen hun steentje bij. Voor die tijd had iedere plaatselijke VVV een eigen gids. Onder invloed van de provinciale VVV stapte men daarvan af en gooide alles op één hoop. Fontijn & Partners was daar niet enthousiast over.

Al jarenlang is Fontijn & Partners actief voor recreatieondernemers. In eerste instantie voor groepen, zoals bijvoorbeeld De Hondsrug Groep en de Samenwerkende Groepsaccommodaties Drenthe (SGAD), beide starten met een door ons ontwikkelde huisstijl en we adviseerden bij de subsidieaanvragen. Later steunden we deze groepen en hun individuele leden bij de productie van brochures, folders en advertenties. Voor deze laatste activiteit starten wij een stichting om het adverteren voor recreatieondernemers aantrekkelijker te maken.

Incentives tegenwoordig weer relatiegeschenk genoemd, spelen het hele jaar een rol. Tegen het eind van het jaar is dit nog sterker. Fontijn & Partners is al jaren leverancier van deze artikelen. Wij proberen er altijd meerwaarde aan te geven. Het is heel makkelijk om even naar één van de grote landelijke relatiegeschenken leveranciers te bellen en vijfhonderd of duizend pennen te bestellen.

Tot op heden is niemand teleurgesteld in onze service, dat is dan ook niet de reden dat we daar nog eens kritisch naar keken. Eerder is het tegenovergestelde het geval. Onze ‘Helpdesk’ staat onmiddellijk voor iedere hulpvraag paraat. Zelfs zo, dat de lopende werkzaamheden zo af en toe uit de planning lopen. Toch moeten ook opdrachtgevers, waarvoor we aan het ontwikkelen zijn, tevreden gesteld worden. Vandaar dat we iedereen die storingen en/of klachten willen melden, verzoeken om deze per mail te sturen aan Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. Intern komen ze dan op het bordje te liggen van de verantwoordelijke, die daar dan snel en efficiënt mee om weet te gaan. Zelfs in de ergste gevallen, zoals uitval van uw website op het meest ongelegen moment, is de hulp vlakbij via de email. Ook wanneer de oorzaak elders ligt. Fontijn & Partners hoopt met deze maatregel de dienstverlening op het gewenste peil te houden.

Slim is natuurlijk niet het juiste woord, vakmanschap en ervaring is beter. Fontijn & Partners is ook een mediabureau en wij plaatsen al jaren voor een groot aantal ondernemers de advertenties. Zowel voor papierenmedia als digitale. Voor veel van onze relaties stellen we jaarlijks een advertentieplan op waarbij het budget wordt vastgesteld en in welke bladen en hoeveel keer daarin wordt geadverteerd. Ook Google Adwords speelt daarin een rol.

Nog niet iedere ondernemer is er van doordrongen, dat de Social Media nieuwe kansen voor zijn/haar bedrijf biedt. Anderen weten het wel, maar vinden de tijd niet om er mee aan de slag te gaan. SocialPublishers voert voor een betaalbaar maandabonnement deze werkzaamheden voor derden uit. Fontijn & Partners is uitvoerder van deze nieuwe dienst. Daarmee nemen we veel werk van u over tegen een overzichtelijk tarief. Hoe dit werkt, volgt hierna.

ver het gebruik van Sociale Media is het laatste woord nog niet gezegd. Oude of nieuwe marketing? Wat ons betreft kan het allebei en werkt het beide voortreffelijk. Zelfs de kosten zullen elkaar niet eens zo heel veel ontlopen. Voorwaarde om succesvol te werken is een goed beleid opzetten en dit consequent uitvoeren. Er zijn ondernemers die aan iets beginnen om er halverwege weer mee te stoppen. Het is waar: ‘Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald.’

Het is weer zover de gids van de VVV DrenthePlus is weer in de maak.
Natuurlijk is dit een belangrijke gids voor u om een advertentie in te plaatsen. Uiteindelijk komt deze gids bij de geïnteresseerde Drenthe liefhebber in huis. Men neemt hem mee bij de VVV winkels of men vraagt hem aan. U als adverteerder komt dan zeker onder de aandacht.
Rap kan een plaatsing in deze gids voor u verzorgen met natuurlijk voor de Rap leden de Rap korting.

Fontijn & Partners is overtuigd van het nut van internetmarketing voor uw website of webwinkel. Het is niet voor niets, dat we in onze nieuwsbrieven daar telkens weer op wijzen. Natuurlijk is het pas van belang wanneer de toepassing van uw website erom vraagt. Bij een webwinkel is dat belang er zonder meer.

Het is de hoogste tijd dat we dit nog maar eens onder uw aandacht brengen: ‘Websites bouwen is een vak.’ Ons vak. Tegenwoordig kom je echter van alles tegen. Zo zijn er die een prima werkende website kunnen bouwen, maar ongeschikt voor Internetmarketing. Niet iedereen hecht aan deze moderne marketing, als de websitenaam (URL) maar bekend is, dan volgt het bezoek vanzelf. Misschien is dit voor multinationals zo, maar die geven juist veel geld uit aan internetmarketing.

Per 1 maart bouwt Google langzamerhand het aanbieden van sommige diensten af, voor Internet Explorer 6 (IE6). In eerste instantie begint dit met de ondersteuning van IE6 Google Sites en Google Docs. Daardoor zullen belangrijke functies en features niet meer werken in verouderde browsers. Neem vooral de tijd om over te stappen op de meest moderne browsers, raden wij u aan.

Websites zijn, anders dan folders en brochures, heel flexibel. Veranderingen kunnen onmiddellijk aangebracht worden. In sommige systemen moet dit door de webbouwer gebeuren en in weer andere is het heel eenvoudig om teksten foto’s en andere kleine aanpassingen zelf te doen. Zelf doen kost niets en er hoeft niet gewacht te worden wanneer de webmaster er tijd voor heeft. Zelf doen zodra het u past, is voor velen een ideale oplossing.

SEO staat in het Nederlands voor ‘Zoekmachine optimalisering’. In de meeste gevallen sturen we voor ons advies een nota. Maar in deze nieuwsbrief geven wij advies voor een methode die u niets kost. Zoekmachines waarderen ‘linkbuilding’ hoog, omdat Google elke verwijzing naar een website als een aanbeveling ziet. Al deze aanbevelingen bij elkaar dragen bij aan het succes van de site. Daarom loont het verzamelen van links vanaf andere websites. Met vijf tips, die tot betere resultaten bij de optimalisering leiden, geven we onze geheimen bloot.